"Goodbye"

这首歌……是我、阿冰、阿龙、还有kong kio 仔, 一起在彩虹边缘的最后一个晚上唱的……

改编自曹格的《背叛》,这个改编《背叛》的概念……来自我的一位朋友……JOHN LAU……
所以,我“借用”了他改的一句歌词……

这首歌,在那天晚上唱了,但是我知道它并不能引起很大的共鸣……因为马来人啊……他们根本就没听过《背叛》,也完全不知道这首歌的旋律……所以,当天我们在唱的时候,我想他们大概会觉得很闷吧??

不过呢,
我告诉我自己…………
不管自己唱得好不好听,观众喜不喜欢……
最重要的呢……

不留下遗憾。


Pentas ni dah sunyi
Lepas hari ini
Wira dan wirawati
Meninggalkan kem ini
Dengan hati
Yang tak sudi

#Kem Pinggiran Pelangi
Kami berkumpul di sini
Marilah kita semua
Sama-sama menyanyi
Lagu ini
Dalam hati

*Hari ini kami akan say goodbye
Membawa segala memori indah
Suatu hari nanti kita akan tua
Kenangan di sini
Takkan kita lupa

Harap kita dapat temu semula
Bersiap sedia khidmat untuk negara
Kumpulan satu
Siri enam
Telah pun berjaya..

(repeat # )
(repeat * )

紧紧相依的心如何saygoodbye
不用多说我们心里都明白
过了今夜之后我们即将离开
彩虹边缘存在
存在你我心海

把手放开不问一句saygoodbye
当作最后一次对你的溺爱
冷冷清清淡淡今后都不管
只要你能愉快

希望你能明白

0 评论: